سوپ مرغ و سیب زمینی

 مواد لازم :

سینه مرغ

۳۵۰ گرم

پیاز متوسط

۱ عدد

سیر

 ۲ حبه

آرد

۲ قاشق غذاخوری

آب مرغ

۱ پیمانه

سیب زمینی

    ۲۵۰ گرم

جوزهندی

به میزان لازم

شیر

۲لیوان

نخودفرنگی پخته

۳/۱ لیوان

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

   به میزان لازم

طرز تهیه سوپ مرغ و سیب زمینی:

 سینه های مرغ را مکعبی خرد می کنیم، آنها را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم. در یک قابلمه متوسط، یک قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد، مرغ ها را در آن می ریزیم و ۲ الی ۳ دقیقه سرخ می کنیم تا طلائی شود. سپس مرغ ها را در یک کاسه مناسب می ریزیم.
پیاز را پوست می کنیم و آن را ریز خرد می کنیم. سیر را نیز پس از پوست کندن، له می کنیم. در یک تابه، یک قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و آن را نیز روی حرارت متوسط می گذاریم تا داغ شود. سیر له شده و پیاز خرد شده را در روغن داغ تفت می دهیم. آنها را با کمی نمک مزه دار می کنیم. حدود ۵ دقیقه آن را تفت می دهیم. پس از ۵ دقیقه، آرد را روی آن می پاشیم و مرتباً هم می زنیم تا کمی آرد سرخ شود و بوی خامی آن گرفته شود. سپس به آرامی آب مرغ را داخل این مخلوط می ریزیم و کاملاً سوپ را مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سیب زمینی ها را پوست می کنیم و آنها را مکعبی در ابعاد ۱ سانتیمتری خرد می کنیم و در این مرحله سیب زمینی های خرد شده را داخل سوپ می ریزیم. وقتی سوپ به جوش آمد، حرارت را ملایم می کنیم و می گذاریم تا سیب زمینی بپزد و ترد شود.
شیر و جوز هندی را به سوپ اضافه می کنیم. می گذاریم ۳ الی ۵ دقیقه  آرام بجوشد تا غلیظ شود. مرغ های سرخ شده، ذرت پخته و نخود فرنگی پخته را به سوپ اضافه می کنیم. می گذاریم باز هم حدود ۵ الی ۷ دقیقه بجوشد تا مرغ هم کم کم مغز پخت شود. در آخر، سوپ را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم سوپ برای  سرو آماده است که می توان با مقداری جعفری و یا گشنیز تزوین کنیم.
 

Check Also

دو پیازه میگو

مواد لازم: میگوی ریز پاک کرده ۲۵۰ گرم سیب زمینی پوست کنده مکعبی خرد شده ...

دیدگاهتان را بنویسید