تیرامیسو توت فرنگی

تیرامیسو توت فرنگی

مواد لازم ژله توت فرنگی :

 

توت فرنگی ۴۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
ژلاتین ۲۰ گرم

طرز تهیهژله توت فرگی :

توت فرنگی را بعد از شستن، سر آنها را جدا کرده  و به قطعات کوچک برش می زنیم . توت ها را به همراه شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت می گذاریم . ژلاتین را در آب خیس کرده ، از آب خارج و کمی فشار می دهیم تا آب اضافه خارج شود . بعد از اینکه توت فرنگی ها بجوش آمد حدود ۴ دقیقه اجازه می دهیم بعد آنرا از صافی رد می کنیم و تا گرم است ژلاتین را اضافه می کنیم و بعد از مخلوط کرد در گیلاس مورد نظر ریخته و  در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد.

 

مواد لازم کیک  :

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۵۰ گرم
پودر پسته ۳۰ گرم
آرد ۱۲۵ گرم
پکین پودر ۱۵ گرم

طرز تهیهکیک :

سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم . سفیده را با ۱۰۰ گرم از شکر با همزن برقی می زنیم تا سفید و یکدست شود و نشانه های همزن برروی آن بماند . در ظرف دیگری زرده تخم مرغ را با ۵۰ گرم شکر با همزن می زنیم آرد و پیکین پودر را بعد از الک کردن به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و دورانی هم می زنیم . وقتی مخلوط شد سفیده ها را اضافه می کنیم و هم می زینم . در ظرف فر کاغذ روغنی انداخته و از مایع یک لایه به ضخامت ۵-۶ میلی متر می ریزیم و روی آن پودر پسته می ریزیم . ظرف را در فر داغ با دامای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم . بعد از پخت صبر می کنیم تا خنک شود .

 

مواد لازم کرم  :

پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
خامه فرم گرفته و شیرین شده ۲۰۰ گرم
لیمو ترش ۱ عدد
توت فرنگی برای تزئین

طرز تهیه کرم :

در یک ظرف پنیر خامه ای را کمی با همزن می زنیم . سپس خامه فرم گرفته شده را هم به پنیراضافه می کنیم پوست لیمو ترش رارنده ودر مواد می ریزیم و بعد از کمی هم زدن آب لیمو ترش را نیز اضافه می کنیم .

چیدمان تیرامیسو
ظرف های پر شده از ژله را از یخچال در آورده و یک لایه از کرم می ریزیم . لایه ی بعدی از کیک آماده شده و در انتها دوباره یک لایه از کرم . در انتها می توان با برش های توت فرنگی تزئین کرد . ظرف ها را برای ۱ ساعت در یخچال قرار داده تا تیرامیسو برای سرو آماده شود .

Check Also

شیرینی نارگیلی

مواد لازم : نارگیل رنده‌شده ·         ۲۰۰ گرم شکر ·         دوسوم فنجان آرد سفید یک‌سوم ...

دیدگاهتان را بنویسید